BUSINESS 01 オンライン診療サービス
「クロン」などを手掛ける
アプリケーション事業

  • Telemedicine service “curon”

    curon is a telemedicine service that MICIN started providing, beginning from April 2016. It allows all services to be completed online; from making appointments to medical history taking, consultation, and delivery of medication or prescription.

  • オンライン診療サービス「クロンオンライン診療」

    クロンは株式会社 MICIN が 2016 年 4 ⽉に提供を始めたオンライン診療サービスです。患者は手持ちのスマートフォンやパソコン、タブレットでご利用可能で、予約から問診、診察、決済、医薬品の配送⼿続き(院内処方の場合)までをオンラインで完結させることができます。 医師も手持ちのパソコン・タブレット端末で開始でき、初期導入費用・月額費用0円でご利用頂けます。

  • Telepharmacy service “curon medication support”

    curon medication support is an online service for pharmacies, which provides medication guidance by pharmacists to patients at home via phone or video call.

  • 薬局向けサービス「クロンお薬サポート」

    薬局薬剤師による服薬指導を、ご自宅にいる患者に電話やビデオ通話で行う際に活用する、薬局専用・オンライン服薬指導サービスです。 まずはCOVID-19対応として、薬局が電話で服薬指導を実施する際に、代金未収リスクや配送に関わる負担を軽減できる機能から2020年5月にリリース。 オンライン診療サービス「クロンオンライン診療」を利用した患者に加え、それ以外の方法で電話等による服薬指導を実施した患者にも、クレジットカード決済・配送サポート機能を提供します。

  • キャッシュレス決済サービス「クロンスマートパス」

    患者の通院体験を向上させるサービスです。患者は医療機関を受診する際、受付・会計・薬の受け取りがスマートフォン1つで完了することができます。診療後は、会計待ちをせずに処方箋を受け取るだけで医療機関をあとにすることができ、LINEやメールで調剤完了の通知が届くため、薬局の待合室での待ち時間を有効に活用できるようになります。医療機関は導入費や月額費が無料なほか、クレジットカードの決済手数料も無料でご利用頂けます。

  • Cashless Payment Service “curon Smartpass”

    curon Smartpass improves a patient's clinic visit experience. Using this service, patients can complete reception, accounting, and receive their medication with a single smartphone. After the medical examination, patients can leave the medical institution simply by picking up their prescriptions without waiting for the bill, and they will receive notifications via LINE or e-mail that their prescriptions have been dispensed, allowing them to make effective use of the waiting time in the pharmacy waiting room. Clinics are free of installation and monthly fees, as well as credit card transaction fees.

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